Анкета для вчителів
"Стиль викладання"
1.Якщо клас не приведений в порядок
1)моя реакція залежить від ситуації;
2) я не звертаю на це увагу
3) не можу почати урок.
2. Я вважаю своїм обов'язком
зробити зауваження, якщо дитина порушує порядок у громадському місці:
1)залежно від ситуації;
2)ні;
3)так.
3.Я вважаю за краще
працювати під керівництвом людини,
1) яка надає простір для творчості;
2) не втручається в мою роботу;
3)дає чіткі вказівки.
4)Під час уроку я дотримуюся
наміченого плану:
1) залежно від ситуації;
2) віддаю перевагу імпровізації
3) завжди.
5)Коли я бачу, що учень
поводиться зухвало стосовно мене:
1) вважаю за краще з'ясувати відносини;
2 )ігнорую цей факт;
3) відплачую йому тією ж монетою.
6)Якщо учень висловлює точку
зору, яку я не можу прийняти:
1) я намагаюся прийняти його точку зору;
2) переводжу розмову на іншу тему;
3) прагну виправити його, пояснити йому його помилку.
7.На мій погляд, у шкільному
колективі найважливіше:
1) працювати творчо;
2) відсутність конфліктів;
3) трудова дисципліна.
8.Я вважаю, що вчитель може підвищити
голос на учня:
1) ні,це недопустимо;
2) важко відповісти;
3) якщо учень цього заслуговує.
9.Непередбачені ситуації на уроках:
1) можна ефективно використовувати;
2) краще ігнорувати;
3) лише заважають навчальному процесу.
10.Мої учні ставляться до мене з симпатією:
1)ні;
2)коли як;
3) не знаю.
Підрахуйте,
скільки у вас відповідей за номерами 1,2 і 3.
Якщо у вас більше 1, то це говорить про
демократичний стиль діяльності вчителя.
Педагог надає можливість учням самостійно приймати рішення, прислухається
до їхньої думки, заохочує самостійність думок, враховує не лише успішність, але
й особистості якості учнів. Основні
методи дії: спонукання, порада, прохання. У педагога спостерігається
задоволеність своєю професією, гнучкість, високий ступінь прийняття себе й
інших, відвертість і природність у спілкуванні, доброзичливий настрій, що
сприяє ефективності навчання.
Переважання 2-го варіанту відповіді вказує на межі стилю потурання діяльності вчителя. (ліберальний)
Переважання 2-го варіанту відповіді вказує на межі стилю потурання діяльності вчителя. (ліберальний)
Такий педагог уникає
ухвалення рішень, передаючи ініціативу учням, колегам, батькам. Організацію і
контроль діяльності учнів здійснює безсистемно, у складних педагогічних
ситуаціях проявляє нерішучість і коливання, переживаючи почуття певної
залежності від учнів. Для багатьох із таких педагогів характерна занижена
самооцінка, відчуття тривоги та невпевненості у своєму професіоналізмі,
незадоволення своєю роботою.
Переважання 3-го варіанту говорить про авторитарні тенденції в діяльності педагога.
Переважання 3-го варіанту говорить про авторитарні тенденції в діяльності педагога.
Учитель використовує свої
права, як правило, не враховуючи думку дітей і конкретну ситуацію. Головні
методи впливу - наказ, доручення. Такому вчителеві притаманне незадоволення
роботою багатьох учнів, хоча він може мати репутацію сильного педагога. Але на
його уроках діти відчувають себе незатишно, більшість не виявляє активності й
самостійності.
Тест для діагностики мотивації
персоналу загальноосвітньої школи
Директор школи має низку інструментів з успішної мотивації своїх
працівників, однак, важливу роль відіграють особливості мотиваційної сфери
конкретних співробітників.
Директор може збудувати складну і грамотну систему нематеріального
заохочення персоналу (конкурси педагогічної майстерності, рейтинги, участь в
управлінні школою і т.д.), але якщо співробітники його школи мотивовані
переважно матеріальними стимулами, то вся ця система виявиться малоефективною.
Загальним завданням діагностики мотивації персоналу в сучасній організації
є виявлення ключових факторів, що впливають на зміну якості та результативності
праці фахівців. Інакше кажучи, керівник в ході діагностики отримує мотиваційний
портрет свого персоналу в цілому та окремих (ключових) співробітників.
Таким чином, істотно допомогти може розуміння типу мотивації
співробітників. Виходячи з результатів діагностики, директор отримує можливість
побудувати гнучку систему мотивації своїх співробітників.
Найпростіша модель такої діагностики - раціональна. Вона припускає, що співробітники самі знають ті шляхи, які дозволять підвищити їх ефективність праці. Видається, що відносно педагогів ця модель може бути цілком адекватною, адже її основне обмеження - незнання самими людьми власних мотивів, але саме педагоги - люди зазвичай розумні і рефлексують. Але варто мати на увазі ще одне обмеження цієї моделі - вона може бути застосована, коли є певний рівень довіри співробітників до керівника, як мінімум в колективі не повинно бути конфліктної ситуації. Така діагностика проводиться зазвичай за допомогою анкетування, де ставляться цілком прямі запитання і очікуються прямі відповіді. Інтерпретувати анкети теж досить просто.Ось така анкета може бути використана для персоналу загальноосвітньої школи.
Найпростіша модель такої діагностики - раціональна. Вона припускає, що співробітники самі знають ті шляхи, які дозволять підвищити їх ефективність праці. Видається, що відносно педагогів ця модель може бути цілком адекватною, адже її основне обмеження - незнання самими людьми власних мотивів, але саме педагоги - люди зазвичай розумні і рефлексують. Але варто мати на увазі ще одне обмеження цієї моделі - вона може бути застосована, коли є певний рівень довіри співробітників до керівника, як мінімум в колективі не повинно бути конфліктної ситуації. Така діагностика проводиться зазвичай за допомогою анкетування, де ставляться цілком прямі запитання і очікуються прямі відповіді. Інтерпретувати анкети теж досить просто.Ось така анкета може бути використана для персоналу загальноосвітньої школи.
АНКЕТА
Відзначте, будь ласка, за десятибальною шкалою по кожному з нижче
перерахованих факторів, наскільки він важливий з точки зору підвищення
продуктивності вашої праці (обведіть одну з цифр, враховуючи, що 1 - низька
значимість фактора, 4 - середня і т.д. ,
10 - дуже висока).
1. Стабільність заробітку
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
2. Можливість отримувати більш високу зарплату
в залежності від
результатів праці
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
3. Можливість кар'єрного росту
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
4. Визнання і схвалення з боку керівництва
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
5. Визнання і любов учнів
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
6. Визнання з боку батьків
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
7. Можливість самореалізації,
повного використання здібностей
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
8. Можливість самостійності та ініціативи в роботі
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
9. Високий
ступінь відповідальності в роботі
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
10. Цікава, творча діяльність
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11. Добрі відносини у колективі
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
12. Можливість за
результатами роботи отримати визнання
в організації, в місті, країні
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
13. Соціальні гарантії
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
14. Складна і
важка робота
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
15. Можливість
розвитку, самовдосконалення
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
16. Сприятливі умови праці
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
17. Розумність вимог керівництва
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
18. Авторитет керівника
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
19. Прийняття цінностей
і принципів роботи школи
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
20. Інше
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Ви можете змінювати формулювання анкети або додавати пункти, якщо
вважаєте це за потрібне. При проведенні анкетування бажано усно пояснити
процедуру заповнення і сказати, для яких цілей буде використаний результат.
Головним результатом може стати, наприклад, ранжування показників, що сприяють підвищенню мотивації персоналу, а також впливають на демотивацію фахівців. Наприклад, в результаті підсумовування оцінок персоналу і розподілу результату підсумовування на кількість діагностованих співробітників ми можемо наочно побачити, що є найбільш важливим для підвищення ефективності роботи персоналу. Відповідно результат може бути представлений у вигляді діаграми, що дозволяє наочно зіставити значення факторів із запропонованого списку для мотивації персоналу.
Головним результатом може стати, наприклад, ранжування показників, що сприяють підвищенню мотивації персоналу, а також впливають на демотивацію фахівців. Наприклад, в результаті підсумовування оцінок персоналу і розподілу результату підсумовування на кількість діагностованих співробітників ми можемо наочно побачити, що є найбільш важливим для підвищення ефективності роботи персоналу. Відповідно результат може бути представлений у вигляді діаграми, що дозволяє наочно зіставити значення факторів із запропонованого списку для мотивації персоналу.
Цей простий у використанні метод може дати цікаві й несподівані для
керівника результати. Аналіз анкет дозволить судити і про мотивацію конкретного
працівника, і про загальну ситуацію в організації. Таке анкетування можна
провести і анонімно. У такому випадку можна гарантувати більшу достовірність
результатів, але використовувати результати можна буде лише узагальнено
(наприклад, результат може бути такого типу «75% працівників зацікавлені у
визнанні та заохоченні»).
Немає коментарів:
Дописати коментар