Річний план

Вступ

Річний план роботи практичного психологаЧервонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів складено на підставі Положення про психологічну службу системи  освіти України, Закону  України « Про освіту». Пріоритетними напрямками роботи практичного психолога є просвіта та  пропаганда  психологічних знань, психологічна  готовність  дитини до школи, допомога  дітям  у  кризових  ситуаціях,  адаптація  дитини в період
переходу з однієї вікової групи до іншої, корекція девіантної поведінки підлітків, профорієнтаційна робота.
Не менш актуальною і специфічною є робота з обдарованими дітьми, яка
Спрямована на розвиток їхніх здібностей, психологічну підтримку та допомогу в соціальній адаптації. Діяльність практичного психолога спрямована на
оптимізацію  навчально- виховного процесу та розвиток особистісної
зрілості та компетентності дітей та підлітків.

Аналітична частина

На підставі  аналізу роботи психологічної служби за минулий навчальний рік
пріоритетними напрямками роботи в цьому році є такі:
виконання плану заходів на період  2015-2016р.;
- організація різних форм консультативної допомоги;
- робота з обдарованими дітьми;
- взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічними службами;
- робота з молодшими школярами – готовність першокласників до навчання,
 адаптація їх до шкільного життя; сформувати готовність до переходу у середню школу учнів       четвертих класів; робота щодо виявлення учнів «групи ризику»;
- робота з учнями середньої школи – адаптація п’ятикласників до навчання до
 в середній школі; робота з підлітками;
- робота з учнями старшої школи – особистісна зрілість старшокласників;
профорієнтація випускників;
- робота з педагогічним колективом- оптимізація емоційних станів;
попередження емоційного вигоряння, попередження конфліктів з учнями;
робота на запит адміністрації школи.
     У 2015-2016 навчальному році діяльність практичного психолога буде спрямована на виконання заходів з реалізації  загальнодержавних программ  та наказів Міністерства освіти і науки України.
1) Загальнодержана програма «Національний план дій щодо реалізації конвенції ООН про права дитини» на період до 2017р
2)Державна цільова соціальна програма «Молодь України» на 2009-2016 р.
3) Державна програма «Репродуктивне здоров'я нації на період до 2015 р.
4) Державна цільова соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2017 року.
5) ПРООН/ЮНЕЙДС «Сприяння просвітницькій роботі  «Рівний – рівний серед молоді України щодо здорового способу життя
6) Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від  03.08.2012 №188 « Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді до 2015 року
7) Наказ Міністерства від 01.02.2010р.№58 « Про затвердження заходів щодо виконання державної цільової соціальної  програми зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров'я   населення»
8) Наказ Міністерства освіти і науки України  від 01.02.2010р.№59 « Про вжиття заходів щодо запобігання насильства над дітьми»
9) Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 19.07.2012р.№827  « Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2017 року.
10) Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.12.2010 р №1312  « Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної компанії « СТОП НАСИЛЬСТВУ!»  на період до 2016 року»

Змістовна  частина

1.Психодіагностична робота         


№ з/п
            Зміст    роботи з учнями, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу
     Термін проведення
Де і з ким  проводиться
   1.
·        Психолого-педагогічний супровід процесу адаптації першокласників:
- спостереження за поведінкою  першокласників на уроках та в позаурочних ситуаціях;
- вивчення процесу адаптації;
- дослідження пізнавальних процесів;
- вивчення сімейного виховання;
- бесіди з педагогами;
- бесіди з батьками;
- анкетування батьків про труднощі     адаптаційного періоду дітей.
Обробка даних. Аналіз результатів.
Написання довідок.
Складання рекомендацій.
·                    Дослідити прояви дезадаптації та причини її виникнення
·                    Психолого-педагогічний супровід процесу адаптації учнів 5 класу:
- вивчення рівня адаптації п’ятикласників.
- вивчення мотивації поведінки.
- спостереження
- вивчення ставлення учнів до    школи
- визначити мотиви та потреби молодшого школяра
- діагностування учнів, батьків
·                    Діагностика особливостей сімейного виховання (тип сімї, стиль спілкування, виховання, взаємостосунки в сімї)
Обробка даних. Аналіз результатів.
Написання довідок.
Складання рекомендацій.
·                    Психолого- педагогічний консиліум по адаптації учнів 5 класу до навчання в середній школі.
·        Діагностика міжособистісних    стосунків учнів в класі
( становище дитини в класі, лідер, аутсайдер, приналежність до груп, наявність друзів)
·        Діагностика типу темпераменту та характеру
·        Діагностика мотиваційної сфери
  • Діагностика емоційної сфери
  • Дослідження процесу адаптації учнів 10 класу:
спостереження;
анкетування;
бесіди;
  • Діагностика міжособистісних стосунків та груп
  • Додаткові дослідження по виявленню причин дезадаптованості дітей: бесіди, анкетування, спостереження
  • Робота з учнями девіантної поведінки
 тест-опитувальник характеристики
темпераменту;вправи,ігри,бесіди.
  • Робота з обдарованими дітьми.
Тестування, анкетування,ділові ігри
  • Діагностика причин девіантності:
- діагностика сімейної ситуації
- діагностика груп та міжособистісних стосунків;
- опитування батьків про способи дозвілля дітей
- діагностика особистісних особливостей учнів (типу характеру, темпераменту, акцентуацій)
  • Повторна діагностика рівня адаптації учнів першого класу.  Повторна діагностика учнів п’ятого класу.
Готовність учнів 4 класу до навчання у середній школі.
  • Діагностика емоційного рівня
педагогічних працівників.
  • Спостереження за поведінкою учнів 4-го класу  на уроках та в позаурочних ситуаціях.
  • Поглиблене вивчення окремих груп учнів 4-го класу
    ( причини труднощів у засвоєнні   навчальної програми, емоційний стан, характерні риси взаємин з однолітками та дорослими ).
  • Проведення поглибленої  психодіагностики  за  запитом.
  • Діагностика психічних процесів
 ( уява, увага, пам’ять, логічне мислення, мовлення ).
  • Проведення  психодіагностичного мінімуму з відібраними обдарованими дітьми.
  • Діагностика готовності дошкільників до навчання в школі:
Мотиваційна, емоційна
Соціально-психологічна
Пізнавальна
Фізична
  • Анкетування батьків по питаннях особливостей розвитку та виховання дітей-дошкільників
  • Опитування вихователів про особливості виховання дітей
  • Дослідження готовності дітей до зміни нових умов навчання та виховання:
Опитування класовода
Дослідження стану здоров’я дітей
Дослідження рівня пізнавальних процесів учнів
Підготовка дітей до ДПА
Дослідження становища дитини в класі
  • Діагностика професійних інтересів:
- діагностика здібностей;
- діагностика інтересів;
  • Діагностична робота в педагогічному колективі
  • Психолого-педагогічний супровід учнів школи: спостереження за мікрокліматом у школі, попередження виникнення конфліктності


Вересень









Жовтень



Грудень


Жовтень





Листопад





Протягом року





Листопад








Грудень


Вересень






Листопад



І-ІІ  семестр



Згідно плану











Січень



Грудень

І –ІІ семестр

Згідно плану








Ісеместр


Жовтень

Згідно плану



Березень





Квітень




Березень








Квітень



Березень



Травень
Учні  1 кл.





Педагоги

Батьки






Учні 1,5, 10 кл



Учні 5 класу
Педагоги








Учні школи






Психолог
Педагоги


Учні школи



Учні 5-8 кл
Учні 1-5 класів


Учні 10 класу






Учні школи



Учні школи



Учні школи











Учні 1, 5 кл



Учні 4 кл

Педагоги

Адміністрація
Психолог

За потребою





За потребою


Учні 6-7 кл

За потребою



Дошкільники





Батьки


Вихователі

Психолог


Вчителі

Діти

Учні 4,9 кл

Учні 9-11 кл



Вчителі



Учні школи

Змістовна  частина

1.Психодіагностична робота         


№ з/п
            Зміст    роботи з учнями, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу
     Термін проведення
Де і з ким  проводиться
   1.
·        Психолого-педагогічний супровід процесу адаптації першокласників:
- спостереження за поведінкою  першокласників на уроках та в позаурочних ситуаціях;
- вивчення процесу адаптації;
- дослідження пізнавальних процесів;
- вивчення сімейного виховання;
- бесіди з педагогами;
- бесіди з батьками;
- анкетування батьків про труднощі     адаптаційного періоду дітей.
Обробка даних. Аналіз результатів.
Написання довідок.
Складання рекомендацій.
·                    Дослідити прояви дезадаптації та причини її виникнення
·                    Психолого-педагогічний супровід процесу адаптації учнів 5 класу:
- вивчення рівня адаптації п’ятикласників.
- вивчення мотивації поведінки.
- спостереження
- вивчення ставлення учнів до    школи
- визначити мотиви та потреби молодшого школяра
- діагностування учнів, батьків
·                    Діагностика особливостей сімейного виховання (тип сімї, стиль спілкування, виховання, взаємостосунки в сімї)
Обробка даних. Аналіз результатів.
Написання довідок.
Складання рекомендацій.
·                    Психолого- педагогічний консиліум по адаптації учнів 5 класу до навчання в середній школі.
·        Діагностика міжособистісних    стосунків учнів в класі
( становище дитини в класі, лідер, аутсайдер, приналежність до груп, наявність друзів)
·        Діагностика типу темпераменту та характеру
·        Діагностика мотиваційної сфери
  • Діагностика емоційної сфери
  • Дослідження процесу адаптації учнів 10 класу:
спостереження;
анкетування;
бесіди;
  • Діагностика міжособистісних стосунків та груп
  • Додаткові дослідження по виявленню причин дезадаптованості дітей: бесіди, анкетування, спостереження
  • Робота з учнями девіантної поведінки
 тест-опитувальник характеристики
темпераменту;вправи,ігри,бесіди.
  • Робота з обдарованими дітьми.
Тестування, анкетування,ділові ігри
  • Діагностика причин девіантності:
- діагностика сімейної ситуації
- діагностика груп та міжособистісних стосунків;
- опитування батьків про способи дозвілля дітей
- діагностика особистісних особливостей учнів (типу характеру, темпераменту, акцентуацій)
  • Повторна діагностика рівня адаптації учнів першого класу.  Повторна діагностика учнів п’ятого класу.
Готовність учнів 4 класу до навчання у середній школі.
  • Діагностика емоційного рівня
педагогічних працівників.
  • Спостереження за поведінкою учнів 4-го класу  на уроках та в позаурочних ситуаціях.
  • Поглиблене вивчення окремих груп учнів 4-го класу
    ( причини труднощів у засвоєнні   навчальної програми, емоційний стан, характерні риси взаємин з однолітками та дорослими ).
  • Проведення поглибленої  психодіагностики  за  запитом.
  • Діагностика психічних процесів
 ( уява, увага, пам’ять, логічне мислення, мовлення ).
  • Проведення  психодіагностичного мінімуму з відібраними обдарованими дітьми.
  • Діагностика готовності дошкільників до навчання в школі:
Мотиваційна, емоційна
Соціально-психологічна
Пізнавальна
Фізична
  • Анкетування батьків по питаннях особливостей розвитку та виховання дітей-дошкільників
  • Опитування вихователів про особливості виховання дітей
  • Дослідження готовності дітей до зміни нових умов навчання та виховання:
Опитування класовода
Дослідження стану здоров’я дітей
Дослідження рівня пізнавальних процесів учнів
Підготовка дітей до ДПА
Дослідження становища дитини в класі
  • Діагностика професійних інтересів:
- діагностика здібностей;
- діагностика інтересів;
  • Діагностична робота в педагогічному колективі
  • Психолого-педагогічний супровід учнів школи: спостереження за мікрокліматом у школі, попередження виникнення конфліктності


Вересень









Жовтень



Грудень


Жовтень





Листопад





Протягом року





Листопад








Грудень


Вересень






Листопад



І-ІІ  семестр



Згідно плану











Січень



Грудень

І –ІІ семестр

Згідно плану








Ісеместр


Жовтень

Згідно плану



Березень





Квітень




Березень








Квітень



Березень



Травень
Учні  1 кл.





Педагоги

Батьки






Учні 1,5, 10 кл



Учні 5 класу
Педагоги








Учні школи






Психолог
Педагоги


Учні школи



Учні 5-8 кл
Учні 1-5 класів


Учні 10 класу






Учні школи



Учні школи



Учні школи











Учні 1, 5 кл



Учні 4 кл

Педагоги

Адміністрація
Психолог

За потребою





За потребою


Учні 6-7 кл

За потребою



Дошкільники





Батьки


Вихователі

Психолог


Вчителі

Діти

Учні 4,9 кл

Учні 9-11 кл



Вчителі



Учні школи


3.Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

 №
 з/п
                Зміст роботи
 Термін
проведення
     З ким
проводиться
  1.
  • Розвивальні заняття з дітьми з низькими показниками адаптивності:
-          Тренування  пізнавальних процесів;
-          Заняття для згуртування класу;
    -    Корекція мотиваційної сфери;
  • Розвивальні заняття з дітьми для покращення адаптаційного періоду:
-          Тренування пізнавальних процесів;
-          Заняття для згуртування класу;
       -Корекція міжособистісних    стосунків
  • Корекція девіантності
  • Розвивальні заняття та різні форми занять  з обдарованими та здібними дітьми
  • Корекційна програма «Уникнення конфліктності»
  • Корекційні заняття для профілактики суїцидальної поведінки
  • Робота з учнями 4 класу за програмою Є.Коблик «Скоро в 5 клас!»
  • Корекційно-розвивальне заняття із розвитку пізнавальних процесів
  • Корекційна програма психологічної допомоги дітям «групи ризику»
  • Заняття психологічної підтримки дітей схильних до агресії «Зрозуміти та підтримати»
  • Допомога гіперактивним дітям
  • Розвиток творчих здібностей учнів старшого підліткового віку

 І семестр






І семестр




Протягом року





ІІ семестр


І-ІІ семестр


Протягом року






Протягом року
  Дезадаптовані
       учні





Учні 5 кл





Учні школи





Учні школи


Учні 4 кл


Учні школи



За потребою


Учні 6-8 класу

4.Психологічна просвіта

 №
з/п
               Зміст роботи
    Термін
проведення
       З ким
проводиться
  1.
  • Виступи на батьківських зборах:
«Адаптація дитини до нових умов навчання та виховання»
«Дозвілля дітей. Режим дня»
«Насильство в сім’ї”
«Алкоголь»
«Лихослів’я.»
«Культура спілкування»
«Індивідуально-психологічні особливості дітей дошкільного віку і необхідне врахування їх  у процесі виховання»
«Готовність дошкільнят до школи»
«Роль батьків при підготовці до ЗНО»
«Як поводити себе у стресовій ситуації»
«Вплив телебачення та  інтернету на психіку дитини»
Виступи перед батьками з питань
           адаптації 1, 5,4-х та 10 класів.
  •  Виступи на педрадах:
«Рівень готовності учнів 4 класу до нових умов навчання та виховання»
«Вікові особистісні особливості дітей»
«Особливості поведінки у складних ситуаціях учнів підліткового віку»
 «Робота з учнями девіантної поведінки»
«Про організацію роботи з учнями, які потребують особливої педагогічної уваги».
  •  «Про організацію  роботи з  обдарованими дітьми»».
  • Проблема над якою працюю:
«Формування навичок інформаційної компетентності через психолого-педагогічні особливості школяра
Ізаняття: « Формування навичок інформаційної компетентності під час психолого-педагогічного супроводу процесу адаптації першокласників.»
ІІ заняття: « Дорога у 5 клас: особливості, труднощі, проблеми у наступності (учнів підліткового віку)
ІІІ заняття: « Компетентний учитель – запорука реалізації компетентнісного підходу до сучасного освітнього процесу та підвищення культури розвитку учня.»
ІV заняття: « Розвиток пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів за умови ефективного використання інтерактивних технологій
  • Проведення тренінгу для вчителів,
спрямовані на:
Навчання конструктивним формам виходу з конфліктних ситуацій;
Попередження синдрому емоційного вигорання
  • Перегляд фільму з учнями старшої
та середньої школи «Станція призначення–життя!», спрямований
проти дії торгівлі людьми;
Години спілкування з учнями на теми:
«Молодь і суїцид»;
«Школа проти Сніду»
«Як досягнути успіху в професії»
«Хто такий лідер? Чи кожен може стати лідером?»
«Права людини»
« Вплив друзів на формування власної думки»
«Гендерна рівність»
  •  Шкільний тиждень психології
  • Виступи перед учнями:
«Насильство»
«Попередження ВІЛ/СНІД та венеричних захворювань»
«Протидія торгівлі людьми»
«Лихослів’я та культура спілкування”
«Дозвілля дітей»
«Репродуктивне здоров’я»      
«Психогігієна дівчинки»
«Протидія наркотичній залежності»
«Важливість професійного вибору»
            «Підлітковий вік.  Як порозумітися   з батьками?»
  • «Свобода та залежність: вибір за тобою», «Толерантність», «Пірсінг та  татуювання».
  •  Комп’ютерні ігри. Їх позитивне та негативні якості».
  • «Справжній друг, який він ?»
  • Лекція  «Що тобі відомо про ВІЛ/СНІД ?»
  • Профілактика суїциду серед неповнолітніх
  • Профілактика адективної поведінки
(алкоголізму, наркоманії, Сніду
  • Проведення тренінгів – спілкування  для  учнів   9-11 класів  «Я – особистість»
  • Здійснювати профілактичну роботу за основними державними програмами для учнів школи
  • Проведення тренінгів на теми:
«Всі професії потрібні, всі професії важливі»
 «Професія від А до Я»;
 «Професія мого роду»;
«Життя-найвища цінність»;
«Мій клас»
«Техніки пошуку праці»
«Спробуй подолати свої недоліки»




































































5.Організаційно-методична робота

№ з/п
Зміст роботи
Термін проведення
1.
  • Складання планів роботи :
- річного
- місячного
- тижневого
- план по самоосвіті
Початок навчального року
2.
  • Складання  звітів:
- Аналітичний та статистичний звіти
- Звіт про проведений тиждень психології
- Звіт по опитуванню учнів 9 та 11 класів з питань профорієнтаційних виборів
  • Обробка результатів, відбір групи школярів для проведення поглибленої психодіагностики.
  • Обробка даних поглибленої психодіагностики, оформлення висновків за результатами обстеження.
  • Пошук та відбір матеріалів по темі: «Обдаровані діти».
  •  Розробка рекомендацій щодо подальшого розвитку виявлених здібностей.
  • Участь у науково-практичних семінарах, з’їздах, конференціях.
  • Поповнення   кабінету наочно – методичними  матеріалами.
  • Створення психологічної тестотеки, найпростішого інвентарю для психологічних досліджень  та  розвивальної роботи.

  • Налагодження  взаємодії  з  іншими  спеціалістами .
  • Участь у підготовці питань на засіданнях педрад.
  • Самоосвіта:
робота в бібліотеці;
робота в інтернеті;
обмін матеріалами з працівниками ПС


Кінець навчального року

6. Зв’язки з громадськістю

Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1
Співпраця з педагогами навчального закладу
Протягом року
Педагоги і практичний психолог
2
Співпраця з адміністрацією школи:
-          дирекцією;
-          завідувачами
Протягом року
Адміністрація закладу
3
Співпраця з батьківською громадою:
Протягом року
Практичний психолог, батьки

-          відвідування вдома;
Протягом року
Практичний психолог, батьки Класний керівник

-          відвідування за місцем праці;
Протягом року
Практичний психолог, батьки

-          консультування в навчальному закладі;
Протягом року
Практичний психолог, батьки

-          співпраця під час батьківських зборів
Протягом року
Практичний психолог, батьки
-          в межах консультпункту
Протягом року
Практичний психолог
4
Співпраця з місцевими органами влади
Протягом року
Практичний психолог, сільська рада
5
Співпраця з медпрацівниками
Протягом року
Практичний психолог, медпрацівники
7
Співпраця з працівниками психологічної служби
Протягом року
Практичний психолог, працівники ПС

























Немає коментарів:

Дописати коментар