Вступ
Річний
план роботи практичного психологаЧервонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів складено
на підставі Положення про психологічну службу системи освіти України, Закону України « Про освіту». Пріоритетними
напрямками роботи практичного психолога є просвіта та пропаганда
психологічних знань, психологічна
готовність дитини до школи,
допомога дітям у
кризових ситуаціях, адаптація
дитини в період
переходу з однієї
вікової групи до іншої, корекція девіантної поведінки підлітків, профорієнтаційна
робота.
Не менш актуальною і
специфічною є робота з обдарованими дітьми, яка
Спрямована на
розвиток їхніх здібностей, психологічну підтримку та допомогу в соціальній
адаптації. Діяльність практичного психолога спрямована на
оптимізацію навчально- виховного процесу та розвиток
особистісної
Аналітична частина
На підставі аналізу роботи психологічної служби за
минулий навчальний рік
пріоритетними
напрямками роботи в цьому році є такі:
виконання плану
заходів на період 2015-2016р.;
-
організація різних форм консультативної допомоги;
- робота
з обдарованими дітьми;
-
взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічними службами;
- робота з молодшими
школярами – готовність першокласників до навчання,
адаптація їх до шкільного життя; сформувати
готовність до переходу у середню школу учнів четвертих класів; робота щодо виявлення
учнів «групи ризику»;
- робота з учнями
середньої школи – адаптація п’ятикласників до навчання до
в середній школі; робота з підлітками;
- робота з учнями
старшої школи – особистісна зрілість старшокласників;
профорієнтація
випускників;
- робота з
педагогічним колективом- оптимізація емоційних станів;
попередження емоційного
вигоряння, попередження конфліктів з учнями;
робота на запит
адміністрації школи.
У 2015-2016 навчальному році діяльність практичного
психолога буде спрямована
на виконання заходів з реалізації загальнодержавних программ та наказів
Міністерства освіти і науки України.
1) Загальнодержана
програма «Національний план дій щодо реалізації конвенції ООН про права дитини»
на період до 2017р
2)Державна цільова
соціальна програма «Молодь України» на 2009-2016 р.
3) Державна програма
«Репродуктивне здоров'я нації на період до 2015 р.
4) Державна цільова
соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2017 року.
5) ПРООН/ЮНЕЙДС
«Сприяння просвітницькій роботі «Рівний
– рівний серед молоді України щодо здорового способу життя
6) Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту від
03.08.2012 №188 « Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та
учнівської молоді до 2015 року
7) Наказ Міністерства
від 01.02.2010р.№58 « Про затвердження заходів щодо виконання державної
цільової соціальної програми зменшення
шкідливого впливу тютюну на здоров'я
населення»
8) Наказ Міністерства
освіти і науки України від
01.02.2010р.№59 « Про вжиття заходів щодо запобігання насильства над дітьми»
9) Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту від 19.07.2012р.№827 « Про затвердження Плану заходів Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до
2017 року.
10) Наказ
Міністерства освіти і науки України від 30.12.2010 р №1312 « Про затвердження плану заходів щодо
реалізації Національної компанії « СТОП НАСИЛЬСТВУ!» на період до 2016 року»
Змістовна частина
1.Психодіагностична робота
№ з/п
|
Зміст роботи з учнями, педпрацівниками,
батьками, адміністрацією навчального закладу
|
Термін проведення
|
Де і
з ким проводиться
|
1.
|
·
Психолого-педагогічний супровід
процесу адаптації першокласників:
- спостереження за поведінкою першокласників на уроках та в позаурочних
ситуаціях;
- вивчення процесу адаптації;
- дослідження пізнавальних процесів;
- вивчення сімейного виховання;
- бесіди з педагогами;
- бесіди з батьками;
- анкетування батьків про труднощі адаптаційного періоду дітей.
Обробка даних. Аналіз результатів.
Написання довідок.
Складання рекомендацій.
·
Дослідити прояви дезадаптації та
причини її виникнення
·
Психолого-педагогічний супровід
процесу адаптації учнів 5 класу:
- вивчення рівня адаптації п’ятикласників.
- вивчення мотивації поведінки.
- спостереження
- вивчення ставлення учнів до школи
- визначити мотиви та потреби молодшого
школяра
- діагностування учнів, батьків
·
Діагностика особливостей
сімейного виховання (тип сім’ї, стиль спілкування, виховання, взаємостосунки в сім’ї)
Обробка даних. Аналіз результатів.
Написання довідок.
Складання рекомендацій.
·
Психолого- педагогічний
консиліум по адаптації учнів 5 класу до навчання в середній школі.
·
Діагностика міжособистісних стосунків учнів в класі
( становище
дитини в класі, лідер, аутсайдер, приналежність до груп, наявність друзів)
·
Діагностика типу темпераменту та
характеру
·
Діагностика мотиваційної сфери
спостереження;
анкетування;
бесіди;
тест-опитувальник характеристики
темпераменту;вправи,ігри,бесіди.
Тестування,
анкетування,ділові ігри
- діагностика
сімейної ситуації
- діагностика
груп та міжособистісних стосунків;
- опитування
батьків про способи дозвілля дітей
- діагностика
особистісних особливостей учнів (типу характеру, темпераменту, акцентуацій)
Готовність учнів
4 класу до навчання у середній школі.
педагогічних
працівників.
(
причини труднощів у засвоєнні
навчальної програми, емоційний стан, характерні риси взаємин з
однолітками та дорослими ).
( уява, увага, пам’ять, логічне мислення,
мовлення ).
Мотиваційна, емоційна
Соціально-психологічна
Пізнавальна
Фізична
Опитування
класовода
Дослідження стану
здоров’я дітей
Дослідження рівня
пізнавальних процесів учнів
Підготовка дітей
до ДПА
Дослідження
становища дитини в класі
- діагностика
здібностей;
- діагностика
інтересів;
|
Вересень
Жовтень
Грудень
Жовтень
Листопад
Протягом року
Листопад
Грудень
Вересень
Листопад
І-ІІ семестр
Згідно плану
Січень
Грудень
І –ІІ семестр
Згідно плану
Ісеместр
Жовтень
Згідно плану
Березень
Квітень
Березень
Квітень
Березень
Травень
|
Учні
1 кл.
Педагоги
Батьки
Учні 1,5, 10 кл
Учні 5 класу
Педагоги
Учні школи
Психолог
Педагоги
Учні школи
Учні 5-8 кл
Учні 1-5 класів
Учні 10 класу
Учні школи
Учні школи
Учні школи
Учні 1, 5 кл
Учні 4 кл
Педагоги
Адміністрація
Психолог
За потребою
За потребою
Учні 6-7 кл
За потребою
Дошкільники
Батьки
Вихователі
Психолог
Вчителі
Діти
Учні 4,9 кл
Учні 9-11 кл
Вчителі
Учні школи
|
Змістовна частина
1.Психодіагностична робота
№ з/п
|
Зміст роботи з учнями, педпрацівниками,
батьками, адміністрацією навчального закладу
|
Термін проведення
|
Де і
з ким проводиться
|
1.
|
·
Психолого-педагогічний супровід
процесу адаптації першокласників:
- спостереження за поведінкою першокласників на уроках та в позаурочних
ситуаціях;
- вивчення процесу адаптації;
- дослідження пізнавальних процесів;
- вивчення сімейного виховання;
- бесіди з педагогами;
- бесіди з батьками;
- анкетування батьків про труднощі адаптаційного періоду дітей.
Обробка даних. Аналіз результатів.
Написання довідок.
Складання рекомендацій.
·
Дослідити прояви дезадаптації та
причини її виникнення
·
Психолого-педагогічний супровід
процесу адаптації учнів 5 класу:
- вивчення рівня адаптації п’ятикласників.
- вивчення мотивації поведінки.
- спостереження
- вивчення ставлення учнів до школи
- визначити мотиви та потреби молодшого
школяра
- діагностування учнів, батьків
·
Діагностика особливостей
сімейного виховання (тип сім’ї, стиль спілкування, виховання, взаємостосунки в сім’ї)
Обробка даних. Аналіз результатів.
Написання довідок.
Складання рекомендацій.
·
Психолого- педагогічний
консиліум по адаптації учнів 5 класу до навчання в середній школі.
·
Діагностика міжособистісних стосунків учнів в класі
( становище
дитини в класі, лідер, аутсайдер, приналежність до груп, наявність друзів)
·
Діагностика типу темпераменту та
характеру
·
Діагностика мотиваційної сфери
спостереження;
анкетування;
бесіди;
тест-опитувальник характеристики
темпераменту;вправи,ігри,бесіди.
Тестування,
анкетування,ділові ігри
- діагностика
сімейної ситуації
- діагностика
груп та міжособистісних стосунків;
- опитування
батьків про способи дозвілля дітей
- діагностика
особистісних особливостей учнів (типу характеру, темпераменту, акцентуацій)
Готовність учнів
4 класу до навчання у середній школі.
педагогічних
працівників.
(
причини труднощів у засвоєнні
навчальної програми, емоційний стан, характерні риси взаємин з
однолітками та дорослими ).
( уява, увага, пам’ять, логічне мислення,
мовлення ).
Мотиваційна, емоційна
Соціально-психологічна
Пізнавальна
Фізична
Опитування
класовода
Дослідження стану
здоров’я дітей
Дослідження рівня
пізнавальних процесів учнів
Підготовка дітей
до ДПА
Дослідження
становища дитини в класі
- діагностика
здібностей;
- діагностика
інтересів;
|
Вересень
Жовтень
Грудень
Жовтень
Листопад
Протягом року
Листопад
Грудень
Вересень
Листопад
І-ІІ семестр
Згідно плану
Січень
Грудень
І –ІІ семестр
Згідно плану
Ісеместр
Жовтень
Згідно плану
Березень
Квітень
Березень
Квітень
Березень
Травень
|
Учні
1 кл.
Педагоги
Батьки
Учні 1,5, 10 кл
Учні 5 класу
Педагоги
Учні школи
Психолог
Педагоги
Учні школи
Учні 5-8 кл
Учні 1-5 класів
Учні 10 класу
Учні школи
Учні школи
Учні школи
Учні 1, 5 кл
Учні 4 кл
Педагоги
Адміністрація
Психолог
За потребою
За потребою
Учні 6-7 кл
За потребою
Дошкільники
Батьки
Вихователі
Психолог
Вчителі
Діти
Учні 4,9 кл
Учні 9-11 кл
Вчителі
Учні школи
|
3.Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Термін
проведення
|
З ким
проводиться
|
1.
|
-
Тренування пізнавальних процесів;
-
Заняття для згуртування класу;
- Корекція мотиваційної сфери;
-
Тренування пізнавальних
процесів;
-
Заняття для згуртування класу;
-Корекція
міжособистісних стосунків
|
І семестр
І семестр
Протягом року
ІІ семестр
І-ІІ семестр
Протягом року
Протягом року
|
Дезадаптовані
учні
Учні 5 кл
Учні школи
Учні школи
Учні 4 кл
Учні школи
За потребою
Учні 6-8 класу
|
4.Психологічна просвіта
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Термін
проведення
|
З ким
проводиться
|
1.
|
«Адаптація дитини до нових умов навчання та виховання»
«Дозвілля дітей. Режим дня»
«Насильство в сім’ї”
«Алкоголь»
«Лихослів’я.»
«Культура спілкування»
«Індивідуально-психологічні особливості дітей дошкільного віку і
необхідне врахування їх у процесі
виховання»
«Готовність дошкільнят до школи»
«Роль батьків при підготовці до ЗНО»
«Як поводити себе у стресовій ситуації»
«Вплив телебачення та інтернету
на психіку дитини»
Виступи перед батьками з питань
адаптації 1, 5,4-х та 10 класів.
«Рівень готовності учнів 4 класу до нових умов навчання та виховання»
«Вікові особистісні особливості дітей»
«Особливості поведінки у складних ситуаціях учнів підліткового віку»
«Робота з учнями девіантної
поведінки»
«Про організацію роботи з учнями, які потребують особливої
педагогічної уваги».
«Формування навичок інформаційної компетентності через
психолого-педагогічні особливості школяра
Ізаняття: « Формування навичок інформаційної компетентності під час
психолого-педагогічного супроводу процесу адаптації першокласників.»
ІІ заняття: « Дорога у 5 клас: особливості, труднощі, проблеми у наступності
(учнів підліткового віку)
ІІІ заняття: « Компетентний учитель – запорука реалізації компетентнісного
підходу до сучасного освітнього процесу та підвищення культури розвитку
учня.»
ІV заняття: « Розвиток пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів за
умови ефективного використання інтерактивних технологій
спрямовані на:
Навчання конструктивним формам виходу з конфліктних ситуацій;
Попередження синдрому емоційного вигорання
та середньої школи «Станція призначення–життя!», спрямований
проти дії торгівлі людьми;
Години спілкування з учнями на теми:
«Молодь і суїцид»;
«Школа проти Сніду»
«Як досягнути успіху в професії»
«Хто такий лідер? Чи кожен може стати лідером?»
«Права людини»
« Вплив друзів на формування власної думки»
«Гендерна рівність»
«Насильство»
«Попередження ВІЛ/СНІД та венеричних захворювань»
«Протидія торгівлі людьми»
«Лихослів’я та культура спілкування”
«Дозвілля дітей»
«Репродуктивне здоров’я»
«Психогігієна дівчинки»
«Протидія наркотичній залежності»
«Важливість професійного вибору»
«Підлітковий вік. Як порозумітися з батьками?»
(алкоголізму, наркоманії, Сніду
«Всі професії
потрібні, всі професії важливі»
«Професія від А до Я»;
«Професія мого роду»;
«Життя-найвища
цінність»;
«Мій клас»
«Техніки пошуку
праці»
«Спробуй подолати
свої недоліки»
|
5.Організаційно-методична робота
№ з/п
|
Зміст роботи
|
Термін проведення
|
1.
|
- річного
- місячного
- тижневого
- план по самоосвіті
|
Початок навчального року
|
2.
|
- Аналітичний та статистичний
звіти
- Звіт про проведений тиждень
психології
- Звіт по опитуванню учнів 9 та
11 класів з питань профорієнтаційних виборів
робота в
бібліотеці;
робота в
інтернеті;
обмін матеріалами
з працівниками ПС
|
Кінець навчального року
|
6. Зв’язки з громадськістю
№
|
Зміст
роботи
|
Термін
проведення
|
З ким
проводиться
|
1
|
Співпраця з педагогами навчального закладу
|
Протягом року
|
Педагоги і практичний психолог
|
2
|
Співпраця з адміністрацією школи:
-
дирекцією;
-
завідувачами
|
Протягом року
|
Адміністрація закладу
|
3
|
Співпраця з батьківською громадою:
|
Протягом року
|
Практичний психолог, батьки
|
-
відвідування вдома;
|
Протягом року
|
Практичний психолог, батьки Класний керівник
|
|
-
відвідування за місцем праці;
|
Протягом року
|
Практичний психолог, батьки
|
|
-
консультування в навчальному
закладі;
|
Протягом року
|
Практичний психолог, батьки
|
|
-
співпраця під час батьківських
зборів
|
Протягом року
|
Практичний психолог, батьки
|
|
-
в межах консультпункту
|
Протягом року
|
Практичний психолог
|
|
4
|
Співпраця з місцевими органами влади
|
Протягом року
|
Практичний психолог, сільська рада
|
5
|
Співпраця з медпрацівниками
|
Протягом року
|
Практичний психолог, медпрацівники
|
7
|
Співпраця з працівниками психологічної
служби
|
Протягом року
|
Практичний психолог, працівники ПС
|
Немає коментарів:
Дописати коментар